Aja enemmän
Freeride-nimi kertoo sen, että tämä ohjarimalli on kevyt ajaa, mutta se ohjaa hyvin myös pehmeällä reitillä. Ohjarin rungon kyljet on jyrsitty tasaisiksi ohjauspidon parantamiseksi pehmeällä reitillä. Testasimme Freeridea C&A suksia käyttävien snowcross- ja endurokuljettajien kanssa ja he ihastuivat heti sen kevyeen ohjattavuuteen. Runkona 13 mm tanko, jossa 4 kpl 75 asteen kovametallipalaa yhteispituudeltaan 130 mm.
Touring-ohjari on nimensä mukaisesti rauhalliseen menoon sopiva vaihtoehto. Materiaaliltaan se on kromi- molybdeni-terästä kuten muutkin ohjarimme. Touringia suosittelemme käytettäväksi työkelkoissa ja safari- firmojen pienimmissä kelkoissa. Touring-mallin viisi kovametallipalaa lisäävät ajoturvallisuutta jäällä ajettaessa. Runkona 12 mm tanko, jossa 5 kpl 90 asteen kovametallipalaa yhteispituudeltaan 127 mm.
SpriNt on hyvä kompromissi reittikäyttöön, koska se on kevyempi ajaa kuin snoCross, mutta terävän kovametallinsa ansiosta puree kovaan jäähän paremmin kuin 90 asteen paloilla varustettu Racing. Ohjari toimii parhaiten uusissa kelkkamalleissa, joissa hyvä jousitus pitää suksen koko ajan maata vasten. Runkona 12 mm tanko, jossa 4 kpl 75 asteen kovametallipalaa yhteispituudeltaan 130 mm.
Freeride-nimi kertoo sen, että tämä ohjarimalli on kevyt ajaa, mutta se ohjaa hyvin myös pehmeällä reitillä. Ohjarin rungon kyljet on jyrsitty tasaisiksi ohjauspidon parantamiseksi pehmeällä reitillä. Testasimme Freeridea C&A suksia käyttävien snowcross- ja endurokuljettajien kanssa ja he ihastuivat heti sen kevyeen ohjattavuuteen. Runkona 13 mm tanko, jossa 4 kpl 75 asteen kovametallipalaa yhteispituudeltaan 130 mm.
Utility-ohjarin nimi viittaa työkäyttöön, jossa se onkin parhaimmillaan. Tämän ohjarin rungon kyljet on jyrsitty tasaisiksi ohjauspidon parantamiseksi pehmeällä reitillä ja vähän kovemmallakin polanteella. Sitä käytetään myös Polariksen Gripper- ja Lynxin CTRL-suksissa, jossa se tuo täsmällisyyttä ja purevuutta ohjaukseen. Runkona 13 mm tanko, jossa 5 kpl 90 asteen kovametallipalaa yhteispituudeltaan 127 mm.
SpriNt on hyvä kompromissi reittikäyttöön, koska se on kevyempi ajaa kuin snoCross, mutta terävän kovametallinsa ansiosta puree kovaan jäähän paremmin kuin 90 asteen paloilla varustettu Racing. Ohjari toimii parhaiten uusissa kelkkamalleissa, joissa hyvä jousitus pitää suksen koko ajan maata vasten. Runkona 12 mm tanko, jossa 4 kpl 75 asteen kovametallipalaa yhteispituudeltaan 130 mm.
Racing-ohjari on saanut nimensä kilpakuljettajilta, jotka ovat voittaneet vuosien mittaan lukuisia Suomen mestaruuksia juuri näillä ohjareilla. Racing on vuodesta toiseen kaikkein suosituin ohjarimalli. Sen pito riittää kovaan vauhtiin reitillä ja kisoissa, mutta hyvän pitonsa lisäksi sillä on erinomainen kulutuskestävyys. Runkona 12 mm tanko, jossa 8 kpl 90 asteen kovametallipalaa yhteispituudeltaan 204 mm.
Freeride-nimi kertoo sen, että tämä ohjarimalli on kevyt ajaa, mutta se ohjaa hyvin myös pehmeällä reitillä. Ohjarin rungon kyljet on jyrsitty tasaisiksi ohjauspidon parantamiseksi pehmeällä reitillä. Testasimme Freeridea C&A suksia käyttävien snowcross- ja endurokuljettajien kanssa ja he ihastuivat heti sen kevyeen ohjattavuuteen. Runkona 13 mm tanko, jossa 4 kpl 75 asteen kovametallipalaa yhteispituudeltaan 130 mm.
Öhlins 46PRX suksen iskunvaimennin leveään keulaan.
Sopii: Ravet, X-Terrain RE 2022->, Renegade XRS, MXZ XRS, Iron Dog 2021-> Lynx RS, Arctic Cat.
Öhlins 36PC1
Position: Center shock
Sopii: Summit G4, XM
Öhlins 36PC -takaiskunvaimennin. Sopii Ski-Doo Tundraan. Position: Center shock.
Prod no: MN 390
Type: 36PC1
Position: Front
Sopii: Arctic Cat, Lynx, Ski-Doo, Yamaha 200 cc
Prod no: MN 392
Type: 36PC1
Position: rear
Sopii: Arctic Cat, Lynx, Ski-Doo, Yamaha 200 cc
46mm takapukin iskari. Sopii esim: Lynx Boondocker, 49 Ranger ja Commanderiin. Huollettava iskunvaimennin esijännityksen säädöllä ja takuu varmalla Öhlins laadulla.
Type: 36PR1C1W
Position: Rear shock
Sopii: Ski-Doo Summit G4, XM (EI Summit 175″)
Type: 36D
Position: Front shock
Sopii: Ski-Doo Tundra 2009 – 2024, Forrest Fox