Vaihto- ja palautus

Verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Matkahuollolla toimitettujen XXS- ja Lähellä- pakettien vaihto- ja palautus on verkkokaupassamme ilmaista. Matkahuollon palautusohjeet löydät löydät alempaa.

Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautetussa tuotteessa ei saa olla jälkiä, tahroja, hiuksia, eläimen karvoja eikä hajuja, joten olethan huolellinen kokeillessasi tuotetta. Avatut tuotepakkaukset tulee sulkea siististi, tuotteita ja pakettia vaurioittamatta. Joillakin tuotteilla on kuitenkin rajoitettu vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeuden rajoitukset määräytyvät kuluttajansuojalain 6. luvun 16 mukaisesti.

Palautukseen vaaditaan aina palautuslomakkeen täyttö. Alta löydät ohjeistuksen tilaamasi tuotteen palautusehdoista. Mikäli sinulla tulee kysyttävää, ota yhteyttä sähköpostilla verkkokauppa@keinanenoy.fi

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole kaupan peruutus. Lunastamattomista lähetyksistä veloitamme palautustyöstä aiheutuneet kulut asiakkaalta. Tästä lisää alla.

Vaihto- ja palautusoikeus

Vaatteet
Vaatteet ja ajovarusteet, jotka eivät ole hygieniatuotteita, tulee palauttaa käyttämättöminä, puhtaina ja alkuperäispakkauksissaan hintalaput paikoillaan. Täytä palautuslomake tästä.


Hygieniatuotteet
Hygieniatuotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygieniatuotteita ovat esimerkiksi suojavarusteet (kypärät, ajolasit, kypärälakit), kuulokkeet sekä muut vastaavat tuotteet. Alusasuja sekä kerrastoja ei voi palauttaa. Sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu (kuluttajansuojalain 6. luvun 16 mukaisesti).


Varaosat ja varusteet
Varaosien palautus on mahdollista vain ehjässä alkuperäispakkauksessa. Sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu. Vaihto- ja palautusoikeus ei koske myöskään sähköosia, mittatilaustuotteita kuten esimerkiksi bensaletkut, käynnistinnarut, pyörien vaijerinkuoret. Renkailla ja sisäkumeilla ei ole palautusoikeutta (kuluttajansuojalain 6. luvun 16 mukaisesti). Täytä palautuslomake tästä.


Polkupyörät
Pyöriä, jotka ovat räätälöityjä tilauksen mukaan, ei voi palauttaa. Räätälöity tuote on esimerkiksi pyörä, johon asennettu asiakkaan tilaamat lisävarusteet, kuten polkimet, seisontatuki, kiinteät lokasuojat, pulloteline, valaisimet yms. Näiden tuotteiden tilaus on sitova eikä peruutusoikeutta maksusuorituksen jälkeen ole. Palautusoikeutta ei myöskään ole, kun pyörän räätälöinti on aloitettu tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut. Näin ollen verkkokaupassa muita tuotteita koskeva 14 vrk:n palautusoikeus ei koske näitä tuotteita. Virheellisillä tuotteilla on luonnollisesti aina palautusoikeus.

Pyörien palautusasioissa, ota aina ensin yhteyttä asiakaspalveluun verkkokauppa@keinanenoy.fi.
Pakkaa palautusoikeudellinen pyörä huolellisesti. Pyörä tulee palauttaa lähetyspakkauksessaan samalla tavoin suojattuna kuin pyörä on ollut lähtiessään Keinänen Oy:stä.


Laitteet
Laite, kuten kelkka tai mönkijä, johon on asennettu kiinteästi paikalleen asennettavia lisävarusteita kuten pohjapanssari, lämmittimiä, puskuri yms.
Näiden tuotteiden tilaus on sitova eikä peruutusoikeutta maksusuorituksen jälkeen ole. Palautusoikeutta ei myöskään ole, kun laitteen räätälöinti on aloitettu tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut. Näin ollen verkkokaupassa muita tuotteita koskeva 14 vrk:n palautusoikeus ei koske näitä tuotteita. Virheellisillä tuotteilla on luonnollisesti aina palautusoikeus.


Kemikaalituotteet
Öljyillä, voiteluaineilla, spray-tuotteilla ym. ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta.


Poistotuotteet
Palautusoikeus ei koske poistotuotteita eikä käytettyjä tuotteita. Mikäli tuotteen alennusprosentti suositushinnasta on 50% tai enemmän, tällöin tuote on poistotuote.

Mikäli asiakas on ottanut tilaamansa tuotteen käyttöönsä ja haluaa palauttaa tuotteen, hän vastaa tuotteen arvon alenemisesta. Myyjä voi periä tavaran arvon alenemista vastaavan summan. Jos tavara on muuttunut myyntikelvottomaksi, myyjä voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.

Vaihto- ja palautusohje

Matkahuollolla toimitettujen XXS- ja Lähellä- pakettien vaihto- ja palautus on verkkokaupassamme ilmaista. Asiakas voi vaihtaa tuotteen kertaalleen maksutta. Suurten pakettien, kotiintoimitettujen-, sekä rahdilla tulleiden toimitusten vaihto- ja palautuskuluista vastaa asiakas.

Avatut tuotepakkaukset tulee sulkea siististi, tuotteita ja pakettia vaurioittamatta. Palautettava pakkaus tulee olla virheetön eikä itse tuotteen myyntipakkaukseen saa teipata tai kirjoittaa mitään. Alkuperäinen myyntipakkaus tulee olla tuotteen mukana. Palautukseen vaaditaan palautuslomakkeen täyttö. Mikäli sinulla tulee kysyttävää, ota yhteyttä sähköpostilla verkkokauppa@keinanenoy.fi

Mikäli haluat vaihtaa palauttamasi tuotteen toiseen tuotteeseen, palauta tuote ohjeidemme mukaisesti. Kun lähetys on palautunut ja tarkastettu, lähetämme haluamasi tuotteen.

Palautamme asiakkaalle palautettuun tuotteeseen liittyvät suoritukset tilauksessa käytetyllä maksutavalla. Suoritamme palautuksen viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olemme vastaanottaneet palautetut tuotteet. Jos olet maksanut tilauksesi verkkopankista, luottokortilla tai MobilePaylla, saat sähköpostiisi ilmoituksen kun palautuksesi on käsitelty ja maksu laitettu palautumaan. Käsittelyn jälkeen kestää muutama pankkipäivä, jotta hyvitys näkyy maksutavallasi.

Mikäli tilauksen maksutapana on ollut OP lasku, hyvitys tulee suoraan luotonmyöntäjän kautta laskuusi. Pitkän korottoman maksuajan ansiosta voit päättää ennen maksamista, pidätkö tilaamasi tuotteen. Halutessasi voit palauttaa osan ostoksista tai koko tilauksesi. Kun palautat ostoksiasi, asioit suoraan verkkokaupan kanssa. Tiedot palautuksestasi välittyvät automaattisesti eteenpäin OP Laskulle. Saat OP Laskulta tekstiviestin palautuksesta sekä uuden korjatun laskun sähköpostiisi. Lasku löytyy myös OP:n rahoituksen verkkopalvelusta. Verkkokauppamme ei hyvitä palautuksessa maksullisia lisäpalveluita, kuten lähetys- tai asennuskuluja. Nämä jäävät maksettavaksi OP Laskulla, vaikka olisitkin palauttanut tuotteen.

Palautusilmoituksen teko on välttämätön, muuten verkkokauppa ei palauta toimitus- eikä palautuskuluja.  Näin toimitaan myös peruttamattomien ja noutamattomien tilausten kohdalla. Toimitustavasta riippuen, verkkokauppa pidättää vähintään 17,80 euroa.

Mikäli tilauksesi toimitustapa oli nouto myymälästä, muistathan palauttaa paketin suoraan myymälään. Muutoin perimme palautuskulun, joka on vähintään 8,90 euroa.

Keinänen Oy ei ole vastuussa huolimattomasti tai sopimusehtojen vastaisesti pakattujen tuotteiden vahingoittumisesta. Asiakkaasta johtuvista virheistä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta. Keinänen Oy pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, mikäli asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Näissä tapauksissa asiakkaalta peritään lähetys- ja käsittelykulut. Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjojen kopiot. Asiakaspalautuksesta saatava seurantatunnus on ainoa keino lähetyksen todistamiseksi. Palauttamalla tuotteita hyväksyt Keinänen Oy:n palautusehdot.

Palauttaminen Matkahuollolla

Kirjoita palautuspaketin päälle osoite:

Keinänen Oy / Palautukset
Lindströminmutka 1
95420 Tornio


Vie palautuspaketti Matkahuollon palvelupisteelle.
Matkahuollon kautta palauttaessa ilmoita sopimustunnus 9555898.
Pyydä palautuksen lähettämisestä aina kuitti, ja säilytä sitä kunnes olet saanut ilmoituksen hyvityksestä tai uuden tuotteen. Muista täyttää palautuslomake. Mikäli sinulla tulee kysyttävää, ota yhteyttä sähköpostilla verkkokauppa@keinanenoy.fi

Matkahuollon verkkopalvelussa voit rekisteröityneenä asiakkaana helposti palauttaa Matkahuollolla toimitetun tilauksen pakettiautomaatin kautta.
Rekisteröidy Matkahuollon asiakkaaksi tai jos sinulla on jo tunnukset, kirjaudu sivulle osoitteessa: https://www.matkahuolto.fi/kirjaudu
Valitse paketti ”Saapuvat paketit” -listalta, jonka jälkeen ”Palauta” -nappi tulee näkyviin. Syötä palautustunnus ja seuraa sivuston ohjeita.
Saat aktivointikoodin, jolla voit jättää paketin automaattiin Matkahuollon toimitettavaksi.

Palauttaminen rahdilla

Kotoa noudettavien, erikoislähetysten ja rahdilla tilattujen tuotteiden palautus on aina asiakkaalle maksullista. Rahtikuluista asiakas vastaa täysimääräisesti. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme verkkokauppa@keinanenoy.fi.

Palautus myymälään

Voit palauttaa tilaamasi, käyttämättömän tuotteen myös myymäläämme. Laita tuote huolellisesti alkuperäiseen myyntipakkaukseen. Muista täyttää palautuslomake. Mikäli sinulla tulee kysyttävää, ota yhteyttä sähköpostilla verkkokauppa@keinanenoy.fi Kun palautus myymälässä on hyväksytty, hyvitämme käyttämällesi maksutavalle verkkokaupan normaalin palautuskäytännön mukaisesti.

Myymälän osoite:

Keinänen Oy
Lindströminmutka 1
95420 Tornio


Avoinna
Ma-pe klo 9-17
La klo 10-15


Tuliko kysyttävää palauttamisesta?

Jos sinulla on kysyttävää tuotteen vaihdosta tai palautuksesta, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun verkkokauppa@keinanenoy.fi



Kuljetusvahingot

Tarkista aina lähetyspakkaus ennen paketin vastaanottamista ettei paketti ole vaurioitunut kuljetuksen aikana.

  • Mikäli havaitset vaurioita, älä vastaanota lähetystä. Tällöin paketti palautuu Keinänen Oy:lle ja me hoidamme kuljetusvahinkoasian loppuun. Tässä tapauksessa lähetämme sinulle tilalle uuden tai vastaavan tuotteen sopimuksen mukaan.
  • Mikäli havaitset lähetyspakkauksessa vaurioita vastaanotettuasi lähetyksen, ota useita valokuvia paketin vaurioista. Kuvista tulee näkyä selkeästi ja yksiselitteisesti, kuinka paketti on vaurioitunut, joten ota kuva koko paketista ja vauriokohdista. Älä aukaise pakettia. Tee asiasta välittömästi vahinkoilmoitus kuljetusyhtiöön. Kuljetusyhtiöstä saat toimintaohjeet jatkoa varten. Lähetä valokuvat vaurioituneesta pakkauksesta ja tieto kuljetusvauriosta asiakaspalveluumme verkkokauppa@keinanenoy.fi. Olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian. Voit myös palauttaa vioittuneen tuotteen myymäläämme esittämällä kuitin/palautuslomakkeen.

  • Mikäli havaitset paketin avaamisen jälkeen tuotteen rikkoutuneen kuljetuksessa, ota useita valokuvia tuotteesta ja lähetyspakkauksesta. Kuvista tulee näkyä selkeästi ja yksiselitteisesti, kuinka paketti ja tuote on vaurioitunut, joten ota useita kuvia koko paketista ja vauriokohdista. Säilytä lähetyspakkaus reklamaation varalta. Kuljetusvauriotuotetta ei saa ottaa käyttöön. Käyttöön otetusta tuotteesta emme hyvitä täyttä summaa. Tee asiasta välittömästi vahinkoilmoitus kuljetusyhtiöön. Kuljetusyhtiöstä saat toimintaohjeet jatkoa varten. Lähetä kuljetusvaurioon liittyvä reklamaatio ja kuvat (kuvat vaurioituneesta tuotteesta ja pakkauksesta) asiakaspalveluumme verkkokauppa@keinanenoy.fi. Olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian. Voit myös palauttaa vioittuneen tuotteen myymäläämme esittämällä kuitin/palautuslomakkeen.

Kun olemme vastaanottaneet reklamaation, odotamme tuotteen palautuvan myymäläämme ja tutkimme mahdolliset tuotevauriot. Käsittelemme asian kuljetusyhtiön kanssa. Kun kyseessä on asiakkaasta johtumaton vaurio, lähetämme asiakkaalle uuden tuotteen 5-20 arkipäivän kuluessa. Jos uutta tuotetta ei ole mahdollista lähettää, hyvitämme tuotteen koko summan.
Valitettavasti emme voi vaihtaa tuotetta, mutta voit tilata uuden tuotteen.

Kuljetusyhtiöiden yhteystiedot:

Matkahuolto:
Reklamaatiot ja Paketit-verkkokaupan tuki
Puh. 020 336 161, ma–pe klo 8–17. Puhelun hinta on 0,084 €/min.

Netlux:
Asiakaspalvelu (Kuljetustilaukset)
Puh. 0400 547 947
asiakaspalvelu@netlux.fi

DB Schenker:
https://www.dbschenker.com/fi-fi/meta/tavarareklamaatio


Virheellinen toimitus tai viallinen tuote

Mikäli toimitus on sisältänyt virheellisen tai viallisen tuotteen tai mikäli toimitus on ollut muulla tavalla virheellinen, asiakkaan on tehtävä reklamaatio Keinänen Oy:lle viipymättä. Kaikki tuotteita tai toimitusta koskevat reklamaatiot pyydämme lähettämään viimeistään 7 vuorokauden kuluttua tilauksen vastaanottamisesta sähköpostitse osoitteeseen verkkokauppa@keinanenoy.fi.

Jäikö jokin mietityttämään?

Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun verkkokauppa@keinanenoy.fi

Ehdot päivitetty 20.1.2024