Lisävarusteet
Utility-ohjarin nimi viittaa työkäyttöön, jossa se onkin parhaimmillaan. Tämän ohjarin rungon kyljet on jyrsitty tasaisiksi ohjauspidon parantamiseksi pehmeällä reitillä ja vähän kovemmallakin polanteella. Sitä käytetään myös Polariksen Gripper- ja Lynxin CTRL-suksissa, jossa se tuo täsmällisyyttä ja purevuutta ohjaukseen. Runkona 13 mm tanko, jossa 5 kpl 90 asteen kovametallipalaa yhteispituudeltaan 127 mm.
Utility-ohjarin nimi viittaa työkäyttöön, jossa se onkin parhaimmillaan. Tämän ohjarin rungon kyljet on jyrsitty tasaisiksi ohjauspidon parantamiseksi pehmeällä reitillä ja vähän kovemmallakin polanteella. Sitä käytetään myös Polariksen Gripper- ja Lynxin CTRL-suksissa, jossa se tuo täsmällisyyttä ja purevuutta ohjaukseen. Runkona 13 mm tanko, jossa 5 kpl 90 asteen kovametallipalaa yhteispituudeltaan 127 mm.
Racing-ohjari on saanut nimensä kilpakuljettajilta, jotka ovat voittaneet vuosien mittaan lukuisia Suomen mestaruuksia juuri näillä ohjareilla. Racing on vuodesta toiseen kaikkein suosituin ohjarimalli. Sen pito riittää kovaan vauhtiin reitillä ja kisoissa, mutta hyvän pitonsa lisäksi sillä on erinomainen kulutuskestävyys. Runkona 12 mm tanko, jossa 8 kpl 90 asteen kovametallipalaa yhteispituudeltaan 204 mm.
Blade DS ja DS+ ja Pilot Expedition -ohjainraudat. Nelikulmainen profiili. Sopii kaikille alustoille. Myydään pareittain.
BRP-alkuperäisosa. Ei sovi Blade sukseen. Ei sisällä kiinnitysniittejä.
BRP alkuperäinen varaosa. Osanumero 414530600.
SpriNt on hyvä kompromissi reittikäyttöön, koska se on kevyempi ajaa kuin snoCross, mutta terävän kovametallinsa ansiosta puree kovaan jäähän paremmin kuin 90 asteen paloilla varustettu Racing. Ohjari toimii parhaiten uusissa kelkkamalleissa, joissa hyvä jousitus pitää suksen koko ajan maata vasten. Runkona 12 mm tanko, jossa 4 kpl 75 asteen kovametallipalaa yhteispituudeltaan 130 mm.
Zero-ohjarin nimi tulee siitä, että mallista puuttuvat kovametallipalat kokonaan. Niissä on muita tyyppejämme pitemmät pultit, joiden ansiosta ohjarin kanssa voidaan käyttää suksen pohjassa lisämuovia. Tämä on reittien ulkopuolella ajavien ammattilaisten valinta. Runkona 13 mm tanko jonka reunat on tasoitettu ohjauksen parantamiseksi
SpriNt on hyvä kompromissi reittikäyttöön, koska se on kevyempi ajaa kuin snoCross, mutta terävän kovametallinsa ansiosta puree kovaan jäähän paremmin kuin 90 asteen paloilla varustettu Racing. Ohjari toimii parhaiten uusissa kelkkamalleissa, joissa hyvä jousitus pitää suksen koko ajan maata vasten. Runkona 12 mm tanko, jossa 4 kpl 75 asteen kovametallipalaa yhteispituudeltaan 130 mm.
Touring-ohjari on nimensä mukaisesti rauhalliseen menoon sopiva vaihtoehto. Materiaaliltaan se on kromi- molybdeni-terästä kuten muutkin ohjarimme. Touringia suosittelemme käytettäväksi työkelkoissa ja safari- firmojen pienimmissä kelkoissa. Touring-mallin viisi kovametallipalaa lisäävät ajoturvallisuutta jäällä ajettaessa. Runkona 12 mm tanko, jossa 5 kpl 90 asteen kovametallipalaa yhteispituudeltaan 127 mm.
Zero-ohjarin nimi tulee siitä, että mallista puuttuvat kovametallipalat kokonaan. Niissä on muita tyyppejämme pitemmät pultit, joiden ansiosta ohjarin kanssa voidaan käyttää suksen pohjassa lisämuovia. Tämä on reittien ulkopuolella ajavien ammattilaisten valinta. Runkona 13 mm tanko jonka reunat on tasoitettu ohjauksen parantamiseksi.
SpriNt on hyvä kompromissi reittikäyttöön, koska se on kevyempi ajaa kuin snoCross, mutta terävän kovametallinsa ansiosta puree kovaan jäähän paremmin kuin 90 asteen paloilla varustettu Racing. Ohjari toimii parhaiten uusissa kelkkamalleissa, joissa hyvä jousitus pitää suksen koko ajan maata vasten. Runkona 12 mm tanko, jossa 4 kpl 75 asteen kovametallipalaa yhteispituudeltaan 130 mm.
SpriNt on hyvä kompromissi reittikäyttöön, koska se on kevyempi ajaa kuin snoCross, mutta terävän kovametallinsa ansiosta puree kovaan jäähän paremmin kuin 90 asteen paloilla varustettu Racing. Ohjari toimii parhaiten uusissa kelkkamalleissa, joissa hyvä jousitus pitää suksen koko ajan maata vasten. Runkona 12 mm tanko, jossa 4 kpl 75 asteen kovametallipalaa yhteispituudeltaan 130 mm.
Racing-ohjari on saanut nimensä kilpakuljettajilta, jotka ovat voittaneet vuosien mittaan lukuisia Suomen mestaruuksia juuri näillä ohjareilla. Racing on vuodesta toiseen kaikkein suosituin ohjarimalli. Sen pito riittää kovaan vauhtiin reitillä ja kisoissa, mutta hyvän pitonsa lisäksi sillä on erinomainen kulutuskestävyys. Runkona 12 mm tanko, jossa 8 kpl 90 asteen kovametallipalaa yhteispituudeltaan 204 mm.
Racing-ohjari on saanut nimensä kilpakuljettajilta, jotka ovat voittaneet vuosien mittaan lukuisia Suomen mestaruuksia juuri näillä ohjareilla. Racing on vuodesta toiseen kaikkein suosituin ohjarimalli. Sen pito riittää kovaan vauhtiin reitillä ja kisoissa, mutta hyvän pitonsa lisäksi sillä on erinomainen kulutuskestävyys. Runkona 12 mm tanko, jossa 8 kpl 90 asteen kovametallipalaa yhteispituudeltaan 204 mm.
Freeride-nimi kertoo sen, että tämä ohjarimalli on kevyt ajaa, mutta se ohjaa hyvin myös pehmeällä reitillä. Ohjarin rungon kyljet on jyrsitty tasaisiksi ohjauspidon parantamiseksi pehmeällä reitillä. Testasimme Freeridea C&A suksia käyttävien snowcross- ja endurokuljettajien kanssa ja he ihastuivat heti sen kevyeen ohjattavuuteen. Runkona 13 mm tanko, jossa 4 kpl 75 asteen kovametallipalaa yhteispituudeltaan 130 mm.